VR-ben bárki lehetsz: Forma–1 pilóta Monacóban, űrhajós az ISS-en, lovag egy ókori városban – és olyan helyekre jutsz el, ahová a valóságban ritkán vagy soha. Az élmény brutálisan immerszív: eltűnik az idő, elmosódik a tér, és a játék könnyebbnek/izgalmasabbnak tűnhet, mint a valóság. De közben megjelennek a kényes pontok is: mozgásbetegség (szédülés, hányinger), szemfáradás, tompuló ösztönök, valamint a fizikai környezet kockázatai – egy rossz mozdulat, és levered a lámpát.
A trendek azonban itt nem állnak meg: új VR/MR headsetek, friss címek, AI-vezérelt élmények, és a digitális-fizikai merch összekapcsolása (avatar-cucc + valódi termék) uralja az évet. Mi az, ami ebben valóban érték, és hol húzódnak a piros vonalak egészség, idő, pénz és adatvédelem terén?
kép: Ai
👉 A teljes cikket hírlevél-feliratkozás után olvashatod.

