Fogyasztói médiahasználat Magyarországon 

Trendek és szokások a digitális közösségi platformokon

A médiahasználat az elmúlt évtizedben jelentős átalakuláson ment keresztül Magyarországon, amelyben a közösségi platformok térnyerése központi szerepet játszott. A hagyományos médiától, mint a televízió és rádió, a fogyasztók egyre inkább a digitális média felé fordultak, ahol a közösségi hálózatok és streaming szolgáltatások dominálnak. A Facebook, Instagram, YouTube, TikTok és legújabban a BeReal és Threads a leggyakrabban használt platformok közé tartoznak, amelyek nagy hatással vannak a magyar társadalom digitális szokásaira.

Miért fontos legalább ismerni ezeket az oldalakat?

A fiatalok az idejük nagy százalékát ezeken az oldalakon töltik, ez adja nekik a valós hírforrást, a bázist.  Úgy képzeljük el, mint a nagyszüleinknél a rádiót, majd később a tévét- mint csatornákat. Minél idegenebb ez a platform a szülők számára, annál kisebb a lehetőség a kapcsolódásra és a beszélgetési lehetőségre a gyermekkel, és még kevesebb az esély a védelemre ezeket a helyeken. Nem kell, hogy aktív használói legyünk, de érdemes ismerni az elérhetőségeket, az erősségeit, és a gyengeségeit is egy adott közösségnek.

Ismerd meg a trendeket, a platformokat és az aktuális adatokat! A teljes cikket Hírlevelünkben találod.

kép: AI